Strana 3 od 5

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 18.2.2015, 10:47
Postao/la Adamić
Gdje je Krško ?

Poslano s mobitela (Tapatalk).

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 18.2.2015, 17:35
Postao/la milic
Krško je platforma gdje se iskrcavala oprema (kotlovi) za NE Krško. Bivši 3. navoz, uz južnu stazu tristotonske dizalice.

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 18.2.2015, 20:04
Postao/la Adamić
Ok. Hvala. Treba to sve pohvatati. :mrgreen:

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 19.2.2015, 15:29
Postao/la igorfiume
Krško je prostor koji obuhvaća druga najveća,zadnja montirana i trenutno čini mi se i najviša,160 tonska dizalica.Tamo se nalazio bivši 3. navoz,i kada se on srušio,jedan dio mora se nasuo i sredio.

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 19.2.2015, 18:18
Postao/la milic
Znači li to da je na Krškom postavljena dizalica 160 tonska?
Stvarno već dugo nisam bio u 3.maju. :ruka

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 20.2.2015, 17:32
Postao/la Adamić
milic napisao:Znači li to da je na Krškom postavljena dizalica 160 tonska?


Nije. Malo ju dotiče . Danas sam pitao , to je ova obala.

krško.jpg
krško.jpg (191.4 KiB) Pogledano 7050 puta

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 20.2.2015, 22:25
Postao/la milic
igorfiume napisao:Krško je prostor koji obuhvaća druga najveća,zadnja montirana i trenutno čini mi se i najviša,160 tonska dizalica.Tamo se nalazio bivši 3. navoz,i kada se on srušio,jedan dio mora se nasuo i sredio.

Ja iz ovoga čitam da je tu još jedna dizalica. Najveća je dizalica br. 15 tristotonska, velika mostna koja pokriva 1. i 2. navoz cijelom dužinom. Konzolom pokriva dio platforme Krško i dio operativne obale uz južnu nogu.
Inače, točno si definirao platformu Krško. Eto, sad znamo gdje je i zašto se tako zove. A ostali tehnički detalji (pokrivenost dizalicama i sl.) ako ustreba.

Čekaj, čekaj...Sad malo bolje gledam sliku. Pa tu je montirana neka nova dizalica. Kran joj dodiruje tvoju crvenu graničnu crtu. Ne djeluje mi da može ponijeti 160 tona, ali vrag zna... :pozdrav: :spavati:

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 21.2.2015, 10:19
Postao/la milic
maškareta - komad lima kojim se zatvara prolaz uzdužnjaka na nepropusnim pregradama.

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 21.2.2015, 11:04
Postao/la Adamić
Štukat - naštukaj cijev, štukanje se cesto koristi . Npr. kad cijev treba produžiti, stave se klinovi.
Ako tko zna kako objasnit rijecima, meni bas ne ide, slikom ili primjerom na terenu bi znao.


Poslano s mobitela (Tapatalk).

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 22.2.2015, 13:42
Postao/la dorian_ri
rade trovač, ki kod da je bil va 3.maj-u ga pozna ;)
i ovo nisu trećemajski izrazi ovo je sve većinom čakavština ka se njeguje i kroz druge branše,ne samo trećemajske ;)

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 22.2.2015, 14:53
Postao/la milic
dorian ri slažem se s tvojom konstatacijom. Jasno je da je gro naziva općeprihvaćen i potječu iz talijanskog jezika. Iz jednostavnog razloga što smo mi ovdje učili graditi brodove od Talijana. I hvala im na tome. Kad sam ja radio u 3.maju od mnogih Talijana sam učio. I to od onih koji su imigrirali u Jugu iz Italije. :klanja

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 24.2.2015, 13:35
Postao/la igorfiume
300tonska koja obuhvaća oba navoza i 160 tonska na Krškom.


Slika

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 24.2.2015, 18:20
Postao/la milic
A znači ipak je. Hvala na info, igorfiume. To se vidjelo i na Adamićevoj slici.
I znači ima nosivost 160 tona. Dosta je to.
Inače, negdje sredinom osamdesetih bili smo u posjetu brodogradilištu u Monfalconeu. Oni su tada radili sa dvije tristotonske? dizalice i baš smo "naletjeli" kad su dizale kompletno nadgrađe, već opremljeno, na poziciju na brodu. To je bilo vrhunac za vidjeti.
Tada su imali zaposlenih cca 1500 + kooperaciju prema potrebi.
Inače mi , i zbog nosivosti dizalice, nismo mogli tako opremljenu sekciju nadgrađa montirati na brod. I bez najdonjeg dijela i djelomično opremljena sekcija je vagnula! skoro 300 tona. :pozdrav:

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 24.2.2015, 18:34
Postao/la Adamić
Bragador- vezač tereta ispod dizalica.

U 3.maju postoji tečaj za to. No često je za vidjeti da običan radnik koji nije položio za bragadora sudjeluje u braganju tereta.

kavalet - nosač određenog tereta (kavalet cijevi)


kavalet osim što služi kao spremište za materijal, može služiti i za visoke radove npr. u nekoj prostoriji. Drugačijeg je izgleda, stave se na vrh tavaloni na koje se popne da bi dosegnuli nešto što ne možemo sa svojom visinom. Najčešće je visine 120 cm ili 80 cm.

pajola - (tal.) podnica na brodu. U skelogradnji , kod Layher -ovih skela to se zove podnica s otvorom.

E sad zavarivač vs varioc !

zavarivač - radnik koji se bavi zavarivanjem. Vareći spaja metalne dijelove u čvrstu konstrukciju.

Varioc se koristi u razgovoru više nego zavarivač. Zavarivač bi bila pravilna hrvatska riječ , npr kad se se traže takvi profili radnika , piše zavarivač ali varioc je riječ koja se korsiti u našem kraju. Može milić to malo prokomentirati ako osjeća potrebu.

Re: Rječnik brodogradilišta 3 .maj

PostPostano: 24.2.2015, 19:28
Postao/la milic
Prema hrvatskom standardu je zavarivač i zavarivanje. Kao što si i napisao.
U trećemajskom žargonu je varenje i varioc ili varilac.

Ovo za bragadora je ok.

Da, i pituri (soboslikari) zovu one nogare, na koje stavljaju podnice, kavaletom. Tako da je i to uobičajen naziv za te nosače, nogare koji se postavljaju po brodu. Obično služe za neke brzinske radove flekanje, skidanje uški, brušenje...

Nova riječ
flekanje - premazivanje bojom manjih površina koje se nije moglo premazati redovitim postupkom.